چاپ        ارسال به دوست

الگوهای پیشنهادی برای پیشرفت صنعت لوازم خانگی کشور

صنعت لوازم‌خانگی ترکیه از سال 1950 فعالیت خود را با خطوط مونتاژ آغاز نموده و اکنون به مرحله‌ای رسیده که میزان صادرات خود را در سال 2016 به 4/2 میلیارد دلار رسانده است. این در حالی است که بیشترین میزان صادرات این صنعت به کشورهای اتحادیه اروپا می‌باشد؛ کشورهایی که علاوه بر تنوع و پیچیده بودن سلایق مشتریان دارای برندهای قدرتمندی مانند بوش/زیمنس آلمان، الکترولوکس سوئد و کندی ایتالیا هستند و برندهای قدرتمند دیگری مانند ویرپول، سامسونگ، ال جی، هایر و... برای افزایش سهم خود در این بازار بزرگ در حال رقابت می‌باشند.

بزرگ‌ترین شرکت تولیدکننده ترکیه‌ای در صنعت لوازم‌خانگی شرکت آرچلیک می‌باشد که جزء 10 برند بزرگ در تولید لوازم‌خانگی در دنیا است. این شرکت با درآمدی در حدود 5/4 میلیارد دلار در سال 2016 در حال رقابت با غول‌های صنعت لوازم‌خانگی می‌باشد.

سیاست این شرکت در توسعه بازار در نوع خود جالب‌توجه می‌باشد. این شرکت علاوه بر توسعه 3 برند اصلی خود به‌خصوص برند Beko، اقدام به خرید برندهای دیگری از آلمان، انگلستان، اتریش، پاکستان، رومانی و آفریقای جنوبی نموده و با توسعه و تکمیل سبد محصولات این برندها بازار محلی در این کشورها و کشورهای همسایه را از چنگ رقبای خارجی ربوده است.

با توجه به سیر تکامل و پیشرفت شرکت‌های ترکیه‌ای در صنعت لوازم‌خانگی به‌خصوص شرکت آرچلیک و الگو قرار دادن سیاست‌های این شرکت می‌توان آینده روشن برای صنعت لوازم‌خانگی کشور ترسیم نمود و علاوه بر پوشش بازار داخلی (بزرگ‌ترین بازار مصرفی لوازم‌خانگی در خاورمیانه) از محصولات ساخت داخل، عرصه را برای صادرات به کشورهای منطقه مهیا کرد؛ کشورهایی مانند عراق، افغانستان و کشورهای حاشیه خلیج‌فارس که دارای صنعت تولید لوازم‌خانگی نیستند و در این عرصه کاملاً مصرف‌کننده می‌باشند.

متن کامل:

دانلود فایل اول Pdf

دانلود فایل دوم  Pdf

https://t.me/FutureTech


١٠:٤٦ - شنبه ١٨ آذر ١٣٩٦    /    عدد : ٢٧٧٩    /    تعداد نمایش : ١٩٣٧